FAQ

FAQ

Vanliga frågor

1. "Får jag någon bekräftelse på att ni fått min beställning?"

Det skickas alltid en orderbekräftelse via e-post till dig när du slutfört din order i kassan. Får du ingen orderbekräftelse skickad till dig så vänligen kontrollera din mapp för skräppost och/eller papperskorgen. Detta är extra viktigt att tänka på om du har en Hotmail-adress. Det kan också bero på att du angett fel e-postadress. Skicka oss då ett mail så rättar vi till det. Kontrollera gärna en extra gång att Du skrivit rätt e-postadress! När vi levererat Ditt paket skickas även en leveransbekräftelse till dig.

2. "Går det att komplettera eller ändra i min beställning?"

Ja, förutsatt att det är produkter vi har i lager, kan du fram tills att du fått en leveransbekräftelse kontakta oss för att göra ändringar eller tillägg i din order. Skicka ditt namn, ordernummer samt de ändringar du vill göra till order@safetystore.se.

3. "Hur vet jag när mitt paket kommer fram?"

En leveransbekräftelse med ett kollinummer (gäller ej brevförsändelser) skickas till dig via e-post när vi levererat ditt paket. Där får du besked om vi använt Schenker för din leverans. Med angivet kollinummer kan du sedan följa ditt paket under hela leveransen på Schenkers hemsida, www.schenkerprivpak.se. du blir aviserad via brev när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe om du inte angett mobilnummer vid beställningen, då blir du sms-aviserad. Vid sms-avisering kan du dessutom hämta ditt paket en dag snabbare!

4. "Hur lång tid har jag på mig att hämta paketet??"

Paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan det automatiskt returneras till oss. Ej utlösta paket debiteras med en avgift för att täcka våra kostnader. Denna avgift består av tur- och returfrakt enligt fraktarens prislista, postförskottsavgift plus 10 % av varuvärdet dock lägst 300 kronor.

5. "Jag fick just mitt paket och det är skadat."

Anmäl genast alla yttre skador till fraktbolaget (Schenker). De lägger då upp ett reklamationsärende och ger dig ett ärendenummer. Kontakta oss så fort du fått ett ärendenummer så skickar vi nya produkter.

6. "Hur betalar jag?"

Betalning kan ske med följande betalningsvillkor: 
- Kredit/betalkort 
Samtliga priser i webshopen är inklusive moms. 

- Kredit/betalkort 
Vi accepterar alla vanliga kreditkort t.ex. Visa och Mastercard. Safety Store lagrar inte några kreditkortsuppgifter utan dessa vidareförmedlas endast i betalningsögonblicket till banken/kreditkortsföretaget. Fakturan/kvittot levereras via e-post när vi skickat din order (den medföljer ej leveransen). Ingen kostnad tillkommer med detta betalningssätt. 

7. "Kan jag beställa på annat sätt än via webbutiken?"

Alla beställningar sker via webshoppen, inga beställningar tas emot via e-post, telefon eller fax om inte annat avtalats. För mer information maila info@safetystore.se

Är du osäker på hur du ska göra för att beställa eller vill ha mer information om en vara, tveka inte att kontakta oss via info@safetystore.se eller telefon (säkrast vardagar kl. 9 - 18) på 070-384 11 40.


Powered by Winbas e-handel

Kundvagn

Kundvagnen är tom

Mitt konto

Användarnamn:

Lösenord:



closed Glömt lösenordet
closed Ny kund